Drzwi zewnętrzne z dostawkami bocznymi i naświetlem górnym
Kliknij w zdjecie aby je powiększyć ...
Drzwi z dostawką boczną i naświetlem górnym wzory: 422,11©
szyby 80 x 430 witraż angielski,
klamka Mars F6-inox.
Drzwi z dostawką boczną i naświetlem górnym wzory: 458,1+ds52©
szyba witraż angielski,
klamka Odin F6-inox.
Drzwi z dostawką boczną i naświetlem górnym wzory: 461,1©
klamka Royal-flex F6-inox.
Drzwi z dostawką boczną i naświetlem górnym wzory: 490,8B©
klamka Mars F6-inox.
Drzwi z dostawką boczną i naświetlem górnym wzory: 490,9
grafit-refl. piask. 2D,
klamka GQ F6-inox.
Drzwi z dostawką boczną i naświetlem górnym wzory: 500B©
grafit-reflex,
klamka Royal F6-inox,
materiał: sosna-fryz.
Drzwi z dostawką boczną i naświetlem górnym wzory: 500B©
antaba prost. 40x20 długości 1400,
klamka Diana F6-inox,
materiał: dąb-flader.
Drzwi z dostawką boczną i naświetlem górnym wzory: 500C
grafit-reflex,
antaba prost. 40x20 długości 1800,
klamka Mars F6-inox,
materiał: dąb-flader.
Drzwi z dostawką boczną i naświetlem górnym wzory: 502,1+d1©
grafit-refl. piask. 2D,
klamka Odin F9-tytan.
Drzwi z dostawką boczną i naświetlem górnym wzory: 534,9
grafit-reflex,
klamka Royal F6-inox.
Drzwi z dostawką boczną i naświetlem górnym wzory: 535,6
grafit-reflex,
klamka Jupiter F6-inox.
Drzwi z dostawką boczną i naświetlem górnym wzory: 552,11©
grafit-reflex,
klamka Odin F9-tytan.
Drzwi z dostawką boczną i naświetlem górnym wzory: 556,2©
klamka Odin F9-tytan.
Drzwi z dostawką boczną i naświetlem górnym wzory: 572S3
szyby szer. 140 piaskowana,
klamka Royal F9-tytan.
© ® wzory zastrzeżone i chronione prawami patentowymi i autorskimi w UP RP (zgłoszenia: NR 23703, NR 23481, Wp.25376, Wp.25225, P.396958, P.412348).
W naszej ofercie produkcyjnej znjdują się następujące typy drzwi zewnętrznych z dostawkami i naświetlami bocznymi i górnymi:
- drzwi z jednym doświetlem / dostawką boczną
- drzwi z dwiema doświetlami / dostawkami bocznymi
- drzwi z naświetlem górnym
- drzwi z dostawką górną
W przypadku otworów w murze o szerokości większej niż 120 cm i wysokości większej niż 220 cm, najczęściej stosujemy nieotwierane dostawki boczne i górne.
Mogą one być przeszklone lub pełne (wypełnione drewnianym, ocieplonym panelem zamiast szyby).
Zazwyczaj wykonujemy je w tzw. wspólnej ramie, co bardzo ułatwia montaż drzwi (nie ma potrzeby maskowania połączeń ościeżnicy skrzydła głównego z ramami dostawek górnych i bocznych). Szerokość słupków/ram całej zabudowy dostawek i naświetli może być regulowana w dużym zakresie (mogą być nawet szersze niż 1 m - poszerzone słupki są wówczas ocieplone wewnątrz). Standardowo (bez dodatkowych opłat) słupki i poprzeczki dostawek i naświetli górnych mają szerokość 7 cm, zaś słupek rozdzielający skrzydło od szyb przeszkleń dostawek bocznych ma szerokość 10 cm. W przypadku dużych otworów - które zapewniają wystarczającą szerokość przeszkleń - często poszerzamy (zwykle do 10-12 cm) wszystkie słupki i poprzeczki zabudowy. Taka konstrukcja nadaje drzwiom masywności i ułatwia ich wykończenie materiałami o głębokiej fakturze (kamienie, łupek, klinkier itp.).
Zazwyczaj ww. zabudowy (dostawki/nadstawki/doświetla) wykonujemy w jednej wspólnej ramie. Taka konstrukcja jest zdecydowanie sztywniejsza oraz łatwiejsza w montażu. Dodatkowo unikamy wykonywania elementów konstrukcyjnych o zbyt dużej (masywnej) szerokości, co eliminuje widoczne krawędzie na styku poszczególnych elementów.
Zabudowy z dostawkami bocznymi są obecnie często stosowaną alternatywą dla drzwi dwuskrzydłowych. Jeśli porównujemy te dwie różne konstrukcje, czyli drzwi dwuskrzydłowe i drzwi z dostawkami bocznymi, to oprócz ceny (korzystniejszej dla drzwi z dostawkami), należy zwrócić uwagę na różnice użytkowe, parametry antywłamaniowe oraz różnice estetyczne w ich wyglądzie zewnętrznym.
Jeśli chodzi o różnice użytkowe, drzwi dwuskrzydłowe, choć umożliwiają otwieranie obu skrzydeł, to szerokość skrzydła głównego zazwyczaj zależy od szerokości zewnętrznej ościeżnicy i konkretnego wzoru drzwi. Zmiana szerokości skrzydła głównego wpływa nie tylko na szerokość skrzydła biernego, ale także na kompozycję całego wzoru, który jest modelowany na obu skrzydłach jednocześnie. Niewątpliwą zaletą drzwi dwuskrzydłowych w porównaniu do drzwi z dostawkami bocznymi jest fakt, że oba skrzydła są ze sobą połączone, a powierzchnia skrzydła biernego może być prawie dowolnie dzielona i kształtowana. Można więc na niej zaprojektować szyby, kasetony, przefrezowania ozdobne o praktycznie dowolnych wymiarach i kształtach. Dostawki boczne zaś mogą być co najwyżej podzielone kilkoma poziomymi szprosami, rozdzielającymi poszczególne szklane i pełne kwadratowe lub prostokątne pola.
Zabudowy składające się z przeszklonej dostawki bocznej i naświetla górnego dostarczają do wnętrza domu wystarczająco dużo światła, że klienci zwykle wybierają modele skrzydeł bez przeszkleń. Zazwyczaj są to modele, których wzornictwo ogranicza się do poziomych pasków (modele z serii 4900) lub skrzydła zupełnie gładkie (z najtańszej serii 500).
Porównując poziom antywłamaniowości obu konstrukcji, wyraźnie wypada on na korzyść drzwi z dostawkami stałymi. Drzwi dwuskrzydłowe są łatwiejsze do sforsowania ze względu na zaledwie dwupunktowe ryglowanie skrzydła biernego, które znajduje się w poprzeczce ościeżnicy i progu. Oba ryglowania, wraz z kantryglami osadzonymi na końcówkach skrzydła biernego, nie zapewniają wystarczająco silnych punktów zaryglowania, które byłyby odporne na wyważenie.
Jeśli chodzi o trwałość, drzwi dwuskrzydłowe wypadają gorzej. Otwieranie i zamykanie skrzydła głównego powoduje, że duże siły są przekazywane przez skrzydło bierne, w którym znajdują się zaczepy zamka osadzonego w skrzydle wiodącym zamka antywłamaniowego, na kantrygle, a następnie na poprzeczkę ościeżnicy i próg. To właśnie kantrygle stanowią słaby punkt tej konstrukcji. Z biegiem czasu wewnętrzne luzowanie kantrygli powoduje coraz większe drgania i hałas przy zamykaniu drzwi. Niestety, żaden z dostępnych na rynku mechanizmów kantrygli nie posiada mechanizmu usuwającego te luzowanie, a jedynym sposobem na jego ograniczenie jest ich wymiana na nowe. Na szczęście obecnie wielu niemieckich i polskich producentów oferuje je w standaryzowanych wymiarach.